Fixus tiedotteet2019-04-10T08:24:16+03:00

Ajankohtaista

Kevään sulkapäivät

Sulkapäivät pyyhkijänsulat

Pyyhkijänsulat kannattaa vaihtaa vähintään kerran vuodessa tai viimeistään silloin kun näkyvyys heikentyy oleellisesti. Kun sulat jättävät tuulilasiin raitaa tai kalvoa, tai sulat pomppivat lasilla kuivuuttaan niin silloin on vaihdon aika. Mikäli pyyhkijän kumi on jo rispaantunut tai irti kokonaan niin sulat on syytä vaihtaa välittömästi suurempien vahinkojen välttämiseksi. Paljon ajaville, esimerkiksi yli 40tkm ajokilometriä vuodessa, on hyvä suositus  vaihtaa sulat aina keväisin ja syksyisin.

Tervetuloa sulkakaupoille Fixus- liikkeisiin kautta maan!

Kevään sulkapäivät:

To 11.4.2019  Kouvolan Automaalit T.Keränen, Kotka
Pe 12.4.2019  Mikaduo Oy Auto-Pro, Kouvola
Ma 15.4.2019 Fixus Joensuu
Ti 16.4.2019 Fixus Kitee
Ke 17.4.2019  Varaosa Mikkonen Oy, Nurmes
To 18.4.2019 Varaosa Mikkonen Oy Autotarvike Mikkonen, Lieksa
To 25.4.2019 Varaosatalo Vitikainen
Pe 26.4.2019 Automestarit Oy
La 27.4.2019 Fixus Kuopio
Pe 3.5.2019   Järviseudun Varaosa Oy
Ma 6.5.2019   Lapin Varaosapalvelu Oy
Ti 7.5.2019   Kemin Autopalvelu Oy
Ke 8.5.2019   Autopalvelu Ojanperä Oy
To 9.5.2019   Varaosaportti Oy Liminka
Pe 10.5.2019 Varaosaportti Oy Raahe
To 16.5.2019 Laitilan Säle Oy
Pe 17.5.2019 Kiveriön Auto-Osa Oy

Iskunvaimentimet kuntoon renkaanvaihdon yhteydessä

Miten iskunvaimentimet toimivat?

Iskunvaimentimet pitävät auton pyörät kiinni tiessä, jolloin autoa on turvallista ajaa ja jarruttaa. Ilman iskunvaimentimia kierrejouset puristuisivat kasaan auton osuessa töyssyyn ja jouset jatkaisivat ponnahtelua, kunnes liike-energia olisi kulunut loppuun. Iskunvaimennin säätelee jousen ponnahdusta, rajoittaa heilahdusta tehokkaasti, säätää jousen palautusta takaisin alkuperäiseen pituuteensa sekä pitää auton vakaana ja turvallisesti kiinni tiessä.

Vaikka vain yksi auton iskunvaimentimista olisi kulunut, pysäytysmatka 50 km/h:n nopeudella saattaa pidentyä jopa kahdella metrillä. Suosittelemme iskunvaimentimien tarkastamista 20 000 km:n välein ja vaihtamista 80 000 km:n välein. Iskunvaimentimet tulee aina vaihtaa pareittain.

Mistä tietää, että iskunvaimentimet ovat kuluneet?

Iskunvaimentimet kuluvat vähitellen ajan myötä, joten voi olla vaikea tietää, milloin ne pitää vaihtaa. Jos autossa huomataan seuraavia merkkejä, se pitäisi viedä korjaamolle tarkastettavaksi:

  • Keula laskee jarrutettaessa normaalia enemmän
  • Auto puoltaa ajaessa
  • Auto tuntuu epävakaalta kaarteissa
  • Renkaat ovat kuluneet epätasaisesti
  • Auto huojuu sivutuulessa
  • Ratissa tuntuu tärinää
  • Auto hyppää töyssyihin ajettaessa
  • Iskunvaimentimista vuotaa öljyä

KYB on yksi maailman suurimmista autoteollisuuden OEM-iskunvaimentimien valmistajista. Niinpä monissa autoissa eri puolilla maailmaa on jo tuotantolinjalta lähtiessä vakioasennuksena KYB:n iskunvaimentimet. KYB:n jälkimarkkinoiden iskunvaimentimet valmistetaan samoilla tehtailla ja tekniikoilla kuin alkuperäiset osat.

Asenna autoosi KYB-iskunvaimentimet ja varmistu huippulaadusta!

Osta nyt, maksa myöhemmin Fixus Laskulla!

Juuri nyt saat 60 päivää korotonta maksuaikaa valitessasi maksutavaksi osamaksun. Kampanja on voimassa toukokuun loppuun asti Fixus-korjaamoissa ja myymälöissä. Kampanja ei koske verkkokauppaa. Lue lisää täältä!

KYB-kotisivut nyt suomenkielellä

KYB:in suomenkieliset kotisivut on nyt julkaistu osoitteessa www.kyb-europe.com/suomi. Uusilta verkkosivuilta löytyy monia tukityökaluja asentajien, jälleenmyyjien ja kuluttajien käyttöön. Sivut ovat helppokäyttöiset ja ne on täysin optimoitu mobiililaitteille. KYB on yksi maailman suurimmista autoteollisuuden OEM-iskunvaimentimien valmistajista.

KYB:n jälkimarkkinoiden iskunvaimentimet valmistetaan samoilla tehtailla ja tekniikoilla kuin alkuperäiset osat. Vuosien asiantuntemus hydrauliikasta on auttanut KYB:iä saavuttamaan alan johtoaseman iskunvaimentimien tuotannossa, integroiduissa autonhallintajärjestelmissä sekä jousitusmoduulien tuotannossa ja kehityksessä. Siitä kertoo yhtiön tunnuslause ”Our Precision, Your Advantage”.

Euroopassa KYB valmistaa myös kattavan valikoiman kierrejousia ja toimittaa markkinoiden johtavia jousituksen kiinnikkeitä ja suojakumeja.

DEFA:n kiinteästi autoon asennettavat MultiCharger-akkulaturit uudistuvat

Uusi MultiCharger Flex -laturi on kooltaan pienempi kuin muut vastaavat laturit, ja sen joustavat liitäntäkaapelit tekevät asennuksen helpommaksi. Akkulaturi pidentää akun elinikää pitämällä akun täynnä ja varmistaa moottorin käynnistymisen lämpötilasta riippumatta.

Nyt ovat saatavilla myös MultiCharger Flex -akkulaturisarjat, jotka sopivat täydellisesti autoihin, joissa ei ole DEFA:n autolämpöjärjestelmää. Sarjat soveltuvat näin erinomaisesti esimerkiksi autoihin, joissa on polttoainekäyttöinen lisälämmitin.

MultiCharger 5 A 1205 Flex

25 % enemmän tehoa, vaatii 51 % vähemmän tilaa moottoritilassa. Suunniteltu asennettavaksi moottoritilaan DEFA-lämmitysjärjestelmän yhteyteen.
Tuotenumero D450016. Tuote korvaa MultiCharger 1204:n, tuotenro D450020.

MultiCharger 5 A 1205R Flex

Releellä, ajastinkelloasennuksiin. 67 % enemmän tehoa, vaatii 35 % vähemmän tilaa moottoritilassa. Joustavien kaapeleiden ja releen ansiosta sopii DEFA-lämmitysjärjestelmällä varustetuille ajoneuvoille. Asennusaika lyhenee huomattavasti.
Tuotenumero D450015. Tuote korvaa MultiCharger 1203:n, tuotenro D450009.

MultiCharger 10 A 1210 Flex

Vaatii 89 % vähemmän tilaa moottoritilassa. Sopii erityisesti ylläpito-lataukseen ajoneuvoille, joissa on suuri akkukapasiteetti. Soveltuu erinomaisesti käytettäväksi paikoissa, joissa latausaika on kiinteällä kellolla rajoitettu.
Tuotenumero D450017. Tuote korvaa MultiCharger 1210:n, tuotenro D450011.

 

Akkulaturisarjat

ChargerKit 5 A 1205 Flex

Sisältää MultiCharger 1205 Flex -laturin, 2,5 m MiniPlug Xtreme -verkko-liitäntäjohdon ja 1,5 m MiniPlug-kojepistorasian. Täydellinen paketti kaikille polttoainekäyttöisellä lämmittimellä varustetuille ajoneuvoille.
Tuotenumero D450034. Tuote korvaa ChargerKit 1204:n, tuotenro D450030.

ChargerKit 10 A 1210 Flex

Sisältää MultiCharger 1210 Flex -laturin, 2,5 m MiniPlug Xtreme -verkko-liitäntäjohdon ja 1,5 m MiniPlug-kojepistorasian. Täydellinen akkulaturisarja autoille, joissa sähkönkulutus on suuri ja akku halutaan ladata nopeasti täyteen. Soveltuu erinomaisesti käytettäväksi paikoissa, joissa latausaika on kiinteällä kellolla rajoitettu.
Tuotenumero D450033. Tuote korvaa ChargerKit 1210:n, tuotenro D450032.

Uutuus: mikrokuituliinat

Valikoimamme laajenee kahdella uudella yleellisellä mikrokuituliinalla. Mikrokuitukangas poistaa pinnoilta lian puhdistaen tehokkaasti ja pehmeä satiinireuna suojaa naarmuilta. Liinoissa on 2 pintaa: pitkäkuituinen puoli on erittäin imukykyinen ja sopii hyvin pesemiseen, lyhytkuituinen kiillotusaineen ja vahajäämien poistamiseen sekä kiillotukseen. Loistelias ja viimeistelty ilme autollesi!

Kaksi eri kokoa:
38 x 45 cm
50 x 80 cm

Moottori-lehti testasi Hankookin kesärengasuutuuden Ventus S1 evo³:n

Moottori-lehti pääsi koeajamaan ensimmäisten joukossa Hankookin uuden lippulaivamallin Ventus S1 Evo 3:n (K127). Lue Moottorin ensitunnelmat kokonaisuudessaan täältä!

Tutustu myös uudistuneeseen ACC-vannemallistoon 2019 ja osallistu samalla Moottori-lehden kilpailuun, jossa voit voittaa sarjan ACC-vanteita omaan autoosi.

Fixus on Veikkausliigan uusi yhteistyökumppani!

Veikkausliiga on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen Suomen johtavan autovaraosa-, lisävaruste- ja huoltopalveluketju Fixuksen kanssa.

Veikkausliiga saa tulevalla kaudella yhteistyökumppanikseen Fixuksen, joka on Suomen kattavin autovaraosia ja lisävarusteita sekä huoltopalveluita tarjoava ketju. Veikkausliigan toimitusjohtaja Timo Marjamaa näkee Veikkausliigan ja Fixuksen yhteistyökumppanuuden olevan erinomainen kokonaisuus molemmille osapuolille.
– Olemme erittäin tyytyväisiä aloittaessamme monipuolisen yhteistyön toimialansa johtavan brändin kanssa. Yhteistyö Fixuksen kokoisen toimijan kanssa väkevöittää entisestään Veikkausliigan profiilia merkittävien ja valtakunnallisten brändien yhteistyökumppanina, Marjamaa tiivistää.

Koivunen Oy:n toimitusjohtaja Markus Lyyrtö on Fixuksen puolesta innoissaan yhteistyökumppanuudesta Veikkausliigan kanssa.
– Yhteistyö Veikkausliigan kanssa luo meille mahdollisuuksia muun muassa Fixus-ketjun tunnettuuden kasvattamiseen ja ketjun kattavuuden esiin tuomiseen, onhan jalkapallo lisenssipelaajien määrällä mitattuna Suomen suosituin laji ja myös liigaverkosto kattaa koko Suomen – aivan kuten Fixus-ketjun palveluverkosto, Lyyrtö kommentoi.

Fixus-ketjua hallinnoivan Koivunen Oy:n toimitusjohtaja Markus Lyyrtö ja Veikkausliigan toimitusjohtaja Timo Marjamaa ovat tyytyväisiä uuteen yhteistyösopimukseen.

Veikkausliiga on suomalaisen jalkapallon miesten pääsarja ja pääsarjan järjestävä organisaatio. Veikkausliigan muodostavat ja sitä hallinnoivat Veikkausliigassa pelaavat kaksitoista eri puolilta Suomea tulevaa seuraa. Veikkausliigan tehtävä on seurojen ja niiden toimintaedellytysten kehittäminen sekä sarjan markkinointi Veikkausliigan aidon ja avoimen arvopohjan mukaisesti.

Lindholm kauden toiseen voittoon Joensuun SM-rallissa

Kuva: Taneli Niinimäki

Edellisen SM-rallin Kouvolassa Ruotsin MM-rallin takia väliin jättänyt GRX-tiimin kaksikko Emil Lindholm ja Mikael Korhonen ajoi SM1-luokassa kauden toisen ykköstilansa Joensuun Itärallissa. Fixus-ketjun tukema Lindholm johti rallin yleiskilpailua vielä viimeiselle yleisö-EK:lle asti, mutta Toyota Yaris WRC:a ajanut Japanin Takamoto Katsuta nousi päätöserikoiskokeella vain 0,8 sekunnin erolla rallin yleiskilpailun ykköseksi.

– Mukava oli ajaa maaliin. Lumisade oli paikoin todella sakeaa ja tiet lumen peitossa. Meille on tärkeämpää ajaa oman luokan voitto, siksi en lähtenyt reilua johtoamme riskeeraamaan. Näin jälkikäteen kun eroksi jäi vain tuo 0,8 sekuntia niin ehkäpä sittenkin olisi tuon verran pitänyt puristaa. Mutta hyvä näin. Ei ole häpeä hävitä tehtaan WRC-autolle. Meiltä hieno kisa, Lindholm muistutti maalissa.

Lindholm piti sakeassa lumisateessa pään kylmänä ja ei tehnyt virheitä.

– Tiellä oli paljon lunta, johon jokaisen auton jälkeen puhdistui ajouraa. Ehkäpä etuvetoautokokemuksestani oli tänään hyötyä. Pystyin ajamaan lumiurassa hyvin.

Lindholmille talvikausi oli kaiken kaikkiaan menestyksekäs: kolmesta rallista SM1-luokan voitot molemmista SM-ralleista ja Ruotsin MM-rallista WRC2-luokan toinen sija.

– Pitää kiittää GRX-tiimiämme, Printsportin huoltoa sekä Volkswagenia hyvästä ja nopeasta autosta että Micheliniä luotettavista ja pitävistä renkaista. Myös rallijärjestäjälle tänään iso kiitos hienosta reitistä. Itärallin EK2 oli minulle tähänastisen ajajaurani paras kokemus ralliauton ratissa. Olipas hieno rallitie, Lindholm hymyili maalissa.

Ralli SM-sarja jää reilun kahden kuukauden mittaiselle kevättauolle. Sarja jatkuu toukokuun 24.-25. päivä Riihimäki-rallilla. Kauden aikana SM-pisteistä kilpaillaan kaikkiaan seitsemässä osakilpailussa. Sarja päättyy syyskuun lopulla Salon ja Turun seuduilla ajettavaan SM-osakilpailuun.

SM1-luokan lopputulokset; SM Itäralli, Joensuu:

1. Emil Lindholm – Mikael Korhonen Volkswagen Polo GTI R5 52:16,7
2. Juha Salo – Topi Luhtinen Skoda Fabia R5 + 50,8
3. Jari Ketomaa – Henri Arpiainen Ford Fiesta R5 + 54,7­
4. Teemu Asunmaa – Jani Salo Skoda Fabia R5 + 49,4

Epävirallinen SM-tilanne (SM1) 3/7 osakilpailua:

1. Teemu Asunmaa 62
2. Emil Lindholm 59
3. Juha Salo 56

LIQUI MOLY astuu F1-maailmaan

Saksalainen öljy- ja lisäainevalmistaja investoi kilpasarjaan miljoonia ja pyrkii siten lisäämään liikevaihtoaan

Helmikuu 2019 – LIQUI MOLY aloittaa tilivuoden 2019 ryminällä. Saksalainen öljy- ja lisäainevalmistaja astuu nimittäin formula ykkösten maailmaan. Yrityksen mainokset näkyvät peräti yhdessätoista eri kisassa, mikä on enemmän kuin suurimmalla osalla muita merkkejä. ”Toivomme, että formula ykkösiä ympäri maailman televisiosta seuraavasta 1 miljardi katsojasta joku saa innostusta tutustua LIQUI MOLYyn tarkemmin ja ostaa tuotteitamme”, toimitusjohtaja Ernst Prost selvittää.

LIQUI MOLY on mukana jo Bahrainin GP:ssä 31. maaliskuuta. ”Formula ykköset ja LIQUI MOLY sopivat hyvin yhteen, sillä kumpikin tunnetaan huippusuorituskyvystään”, Ernst Prost sanoo.

Bahrainin GP:n lisäksi LIQUI MOLYn logon voi nähdä joka toisessa kisassa. Sopimuksen arvo lasketaan miljoonissa. ”Emme voi olla penninvenyttäjiä, jos haluamme tavoittaa näin monta ihmistä ympäri maailman. Meidän pitää ajatella maailmanlaajuisesti ja investoida kunnolla”, Ernst Prost sanoo. Formula ykköset eivät ole mitään täysin uutta LIQUI MOLYlle. 2000-luvun alkuaikoina yritys teki jo yhteistyötä Team Jordanin kanssa.

”Formula ykkösissä mainostamisen tavoitteena on lisätä markkinatunnettuuttamme. Öljyt ja lisäaineet hoitavat työnsä näkymättömissä moottorin uumenissa. Ne eivät ole tuotteita, joita autonkuljettajat näkisivät tai ihastelisivat päivittäin. Sen vuoksi merkin näkyvyys on LIQUI MOLYlle erittäin tärkeää. Pelkkä huippusuorituskyky ei vielä auta pitkälle, jos kukaan ei tunne merkkiä ja sen tarjoamia etuja”, Ernst Prost selittää.

Formula ykkösten lisäksi LIQUI MOLY on mukana myös MotoGP-sarjassa ja TCR-vakioautosarjassa. Lisäksi yritys on mukana monissa kansallisissa, alueellisissa ja jopa paikallisissa tapahtumissa. ”Kohtaamme asiakkaat siellä, missä he asuvat, eli kotonaan”, LIQUI MOLYn myyntijohtaja ja toinen toimitusjohtaja Günter Hiermaier sanoo.

LIQUI MOLY ei kuitenkaan rajoita toimintaansa pelkkään moottoriurheiluun. Yrityksen sinipunavalkoinen logo on näkynyt ja näkyy tänä talvena käsipallon MM-kisoissa, joka ylitti kaikki aiemmat ennätykset, jääkiekon MM-kisoissa, Keski-Euroopan mäkiviikolla, hiihdon MM-sarjassa sekä NBA:ssa Chicago Bullsin joukkueessa. ”Siten voimme tavoittaa uusia kohderyhmiä ja asiakkaita sekä ylittää moottoriurheilusarjojen talvitauon. Kyse on aina kolmesta tekijästä: katsojien määrästä paikan päällä, medianäkyvyydestä sekä mahdollisuudesta vaikuttaa positiivisesti oman merkin imagoon”, markkinointipäällikkö Peter Baumann selvittää.

”Formula ykköset, MotoGP, käsipallon MM-kisat, jääkiekon MM-kisat – siinä on aikamoinen yhdistelmä”, Ernst Prost sanoo. ”Se osoittaa sen tason, jolla me tällä hetkellä olemme. Korkeammalle tuskin voi päästä. Oli miten oli, me sponsoroimme ainoastaan ensiluokkaisia urheilutapahtumia, jotka näkyvät laajalti televisiossa. Kyse on ennen kaikkea kansainvälisistä ja globaaleista tapahtumista.”

Saksalaisen Auto Zeitung -lehden lukijaäänestyksessä lukijoita pyydettiin nimeämään paras öljymerkki ja vastaus kuului: LIQUI MOLY. Vuodesta 2010 lähtien lukijat ovat valinneet joka vuosi LIQUI MOLYn parhaaksi öljymerkiksi. ”Tämän kampanjan myötä haluamme paitsi mainostaa tuotteitamme myös kiittää niitä ihmisiä, jotka luottivat meihin ja valitsivat meidät parhaaksi merkiksi,” Ernst Prost selvittää.

”Vuonna 2019 laitamme hihat kunnolla heilumaan! Osa sitä on uusi mukanaolomme Formula ykkösissä.” Kotimarkkinoillaan Saksassa LIQUI MOLY on saavuttanut jo niin vahvan aseman, että kasvaminen on vaikeaa. Sen vuoksi yritys on suunnannut katseensa maailmanlaajuisille vientimarkkinoille.

Tietoja LIQUI MOLYsta

LIQUI MOLYn maailmanlaajuisesti ainutlaatuisen kattavaan valikoimaan kuuluu noin 4000 kemiallista tuotetta – niin moottoriöljyjä, lisäaineita, rasvoja, tahnoja, suihkeita, autonhoitotuotteita, liimoja kuin tiivisteaineita. Vuonna 1957 perustettu LIQUI MOLY kehittää ja valmistaa tuotteensa yksinomaan Saksassa. Kotimarkkinoillaan yritys on lisäaineiden kiistaton markkinajohtaja, ja se valitaan toistuvasti parhaaksi öljymerkiksi. Yritys markkinoi tuotteitaan yli 120 maassa, ja sen liikevaihto oli 545 miljoonaa euroa vuonna 2018.

Rengas- ja vannevalikoimamme kasvaa

Powertrac

Kevyen kaluston rengasuutuus, jonka laaja valikoima käsittää yhteensä 137 henkilö-, paketti- ja maastoauton rengasta tuumako’oissa 12-24″. Powertrac:n valmistuksessa teemoina ovat turvallisuus, ympäristöystävällisyys, ajomukavuus, vähämeluisuus ja edullisuus. Yhtiön valmistuskapasiteetti on noin 20 miljoonaa rengasta vuodessa. Laajasta tuotevalikoimasta löytyvät mm. MudTerrain M/T -renkaat, joissa kaikissaon POR&M+S -merkinnät.

Mayhem

Amerikkalainen vannemerkki, joka tarjoaa tuotteillaan uniikkia tyyliä, tarkkuutta ja laatua pääosin maasto-, lava- ja SUV-autoihin. Mallistosta löytyy laaja valikoima kokoja ja sopivuuksia jokaisen maastoautoilijan mieleen. Mayhem-vanteissa on suuret kuormituskantavuudet ja ne kestävät erinomaisesti ajoa vaikeissakin olosuhteissa.

Emil Lindholm ylsi WRC2-luokassa toiseksi

Kuva: Timo Anis

Fixus-ketjun tukemat GRX-tiimin Emil Lindholm ja Mikael Korhonen sijoittuivat sunnuntaina 17.2. päättyneessä Ruotsin MM-rallissa WRC2-luokassa toiseksi. Volkswagen Polo GTI R5:lla kilpailevan suomalaiskaksikon sijoitus rallin yleiskilpailussa oli kahdestoista.

Ruotsin MM-ralli kilpailtiin tänä vuonna haasteellisissa ajo-olosuhteissa. Reitillä oli lunta, jäätä, loskaa ja soraa. Lindholm kellotti rallin jokaisella metsäerikoiskokeella aikoja tasaisesti neljän nopeimman joukkoon ja vältti virheitä. Kilpailun ensikertainen oli tulokseensa erittäin tyytyväinen.

– Harkittua ajoa, sitä mitä täältä tänä vuonna lähdettiin hakemaankin. Jossain kohtaa olisi ollut eväitä ajaa huomattavasti kovempaakin, mutta hyvä näin. Ensi vuonna sitten tietää, mitä täältä odottaa. Meillä on nyt nuotit tarkastettuna ja tärkeätä kokemusta pitkän kisan ja loskan täyttämien spoorien ajamisesta, Lindholm muistuttaa.

– Toiseksi viimeisellä pätkällä ajoimme yhden risteyksen pitkäksi. Olisin voinut kääntää auton vielä käsijarrun avulla, mutta otin tilanteen varman päälle ja ajoin risteyksen suoraksi. Automme toimi koko kilpailun ajan hienosti, ei mitään murheita.

Seuraavaksi Lindholm ja Korhonen nähdään tositoimissa kahden viikon kuluttua ralli SM-sarjan talvikauden kolmannessa ja viimeisessä osakilpailussa SM Itärallissa Joensuussa.

– Joensuussa meitä odottaa hienot ja kovavauhtiset tiet. Kun teemme siellä yhtä tarkkaa duunia kuin Ruotsissa niin tulos on varmasti ihan ok, Lindholm veikkaa.

Lopputulokset: Ruotsin MM-ralli, WRC2 yleiskilpailu:

  1. Ole Christian Veiby – Jonas Andersson (NOR/S) Volkswagen Polo GTI R5 2:54:04,0
  2. Emil Lindholm – Mikael Korhonen (FIN) Volkswagen Polo GTI R5 + 2:03,5
  3. Johan Kristoffersson – Stig Skjaermoen (S/NOR) Volkswagen Polo GTI R5 + 2:19,6
  4. Emil Bergkvist – Patrik Barth (SWE) Ford Fiesta R5 + 2:28,8
  5. Nikolai Gryazin – Jaroslav Fedorov (RUS) Skoda Fabia R5 + 2:47,1

Fixus-ketju tukee Lapin pelastushelikopteritoimintaa

Harvaan asuttu Lappi ja sen laajat erämaa-alueet luovat vaativan toimintaympäristön pelastushelikopteritoiminnalle. Maantieteellisten olosuhteiden vuoksi pelastushelikopteri Aslak on usein se yksikkö, joka kohtaa avun tarvitsijan ensimmäisenä, kohtuullisessa ajassa. Pelastushelikopteripalvelujen saatavuus oheispalveluineen on tärkeää Lapin asukkaille ja matkailijoille, joita Lapissa vierailee vuosittain melkoinen määrä, jopa 1 800 000 henkilöä. Koivunen Oy ja Fixus-ketju  ovatkin olleet jo useana vuonna tukemassa Aslakin toimintaa ja yhteistyö jatkuu myös vuonna 2019.

Pelastustoiminnassa helikopteria on käytetty säännöllisesti ensimmäisenä nimenomaan Lapissa, jo 1960-luvulta lähtien. Nykymuotoisena Lapin Pelastushelikopterin Tuki ry käynnisti  pelastushelikopteritoiminnan vuonna 1998. Lapin Pelastushelikopterin Tuki ry on sopinut Lapin pelastuslaitoksen kanssa pelastustoimeen kuuluvien tehtävien hoitamisesta 1.1.2013 alkaen. Aslak on Lapin pelastustoimen yksikkö.

Lindholm hallitsi Ralli SM -avausta Rovaniemellä lähdöstä maaliin

Arctic Rally, Emil Lindholm, Ralli

Fixus-ketjun tukema, GRX-tiimin Emil Lindholm ja kartturinsa Mikael Korhonen hallitsivat Ralli SM -kauden avausta Rovaniemellä lähdöstä maaliin. Uuden Volkswagen Polo GTI R5:n suomalaiselle ralliyleisölle esitellyt Lindholm rikkoi vahvan Skoda-rintaman heti ensimmäisessä kilpailussa ja ajoi Arctic Lapland -rallin voittoon 49,2 sekunnin erolla ennen Teemu Asunmaata.
Rallin voitto oli Lindholmin perheelle järjestyksessään toinen, sillä Emilin isä Sebastian ylsi Tunturirallin voittoon vuonna 1995.
– Nyt ollaan isän kanssa edes yhdessä asiassa samalla viivalla, Lindholm hymyili rallin maalissa.
– Meillä meni kaikki hyvin, mutta on tämä vaikea ralli voittaa. Pitkiä erikoiskokeita ja yli 30 astetta pakkasta. Kuljettajat ja auto ovat näissä olosuhteissa kovilla. Meillekin sattui yhtä ja toista. Ohjaustehostin meni aamupäivällä rikki, mutta huolto onnistui vaihtamaan uuden tehostimen pumppuineen alle 30 minuutissa, mikä oli heiltä hieno suoritus. Rallin voitto ei ollut Lindholmin kannalta missään vaiheessa uhattuna. 22-vuotias rallilupaus päätti ajaa toisen kilpailupäivän omaa vauhtiaan ja tarkkailla muiden menoa.
– Ajettiin kovaa, mutta varmasti ja virheitä vältellen. Ennen kisaa oma vauhtini ja automme suorituskyky oli iso kysymysmerkki, mutta oli mukavaa ja jopa huojentavaa nähdä, että pystyimme ajamaan koko rallin ajan tasaisesti kärkivauhtia. Onnistuimme auton säädöissä hyvin, ei mitään ongelmia, Lindholm summasi.

Ralli SM -sarja jatkuu kolmen viikon kuluttua SM O.K. Auto-rallilla Kouvolassa, jonka Lindholm joutuu jättämään saman aikaisesti ajettavan Ruotsin MM-rallin takia väliin. Lindholm ja Korhonen kilpailevat seuraavan kerran SM-pisteistä maaliskuun ensimmäisenä viikonloppuna Joensuussa SM-Itärallissa.
– Odotan Ruotsin MM-rallia jo innolla. Toki olosuhteet ja lähtöpaikka ovat erilaisia ja kahteen kertaa ajettuna talviset tiet ovat uraiset ja hiekalla. Mutta uskon, että Volkswagenimme toimii myös toisenlaisissa ajo-olosuhteissa hyvin, Lindholm päättää.

Epäviralliset lopputulokset; Arctic Lapland -ralli, Rovaniemi:

1. Emil Lindholm – Mikael Korhonen Volkswagen Polo GTI R5 1:58:54,0
2. Teemu Asunmaa – Jani Salo Skoda Fabia R5 + 49,2
3. Juha Salo – Topi Luhtinen Skoda Fabia R5 + 59,6
4. Henrik Pietarinen – Juha Lummaa Skoda Fabia R5 + 1:13,3
5. Valtteri Bottas – Timo Rautiainen Ford Fiesta RS WRC + 1:59,3

Epävirallinen SM-tilanne (SM1) 1/7 osakilpailua:

1. Emil Lindholm 34
2. Teemu Asunmaa 25
3. Juha Salo 20

K27 uutuuksia tuotevalikoimaan!

Kokohaalarit korjaamokäyttöön

Koivunen Oy laajentaa K27-työvaatteiden myyntivalikoimaansa erityisesti korjaamokäyttöön soveltuvalla kokohaalarilla.

Vetoketjullinen ja vuoriton malli, jossa on useita taskuja, työkalulenkit, vahvistettu kangas polvissa sekä polvisuojataskut.

Materiaali on 80% polyesteriä ja 20% puuvillaa, väri harmaa/musta. Saatavilla olevat koot 48-58.

Bluetooth-LED-pipo

Koivunen Oy:n tuotevalikoima laajenee laadukkaalla K27-monitoimipipolla. Pysy lämpimänä samalla kun kuuntelet musiikkia ja vastaat puheluihin handsfree-toiminnon avulla! Bluetooth V4.1-tekniikalla varustettu pipo on yhteensopiva useimpien eri älypuhelimien kanssa.

Pipon sisällä on langattomat kuulokkeet, sisäänrakennettu mikrofoni ja etuosassa laadukas LED-valo. Kuulokkeet ja LED-valo voidaan irrottaa pesun ajaksi. LED-valo on erittäin kirkas (115 lumenia) ja siinä on 3 eri kirkkausastetta.

Pipo ladataan mukana tulevalla USB-kaapelilla.

K27 Accessories -tuotelinja laajenee

K27 Accessories -tuotelinja laajenee uudella taskuun sopivalla, kannettavalla miniprojektorilla sekä bluetooth-kaiuttimilla.

Kannettavalla miniprojektorilla voit nauttia musiikista, kuvista ja videoista missä vain, milloin vain. Patentoidussa projektorissa on tyylikäs täysmetallinen runko 90° kääntyvällä kulmalla sekä yksinkertainen pyöreä muotoilu. Sisäänrakennetut kaiuttimet ja 1080P HD–kuvanlaatu täydentävät katselukokemuksen. Peilaa kuvia, videoita ja muita materiaaleja eri sovelluksista esim. älypuhelimen, tabletin tai tietokoneen kautta (Android, iOS, PC ja Mac). Projektorissa on sisäänrakennettu akku, Wi-Fi, Bluetooth ja Android-järjestelmä. Laitteen mukana tulee myös helppokäyttöinen kaukosäädin sekä kätevä asennusjalusta, jolla heijastettavan näytön korkeutta ja kulmaa saa helposti säädettyä.

Kaiutinuutuuksista ensimmäinen (880-BT2) on varustettu korkealaatuisella äänenlaadulla, 4x3W teholla sekä 360° surround-kaiuttimella, josta ääni lähtee joka suuntaan. Akun kesto yhdellä latauksella on jopa 10 tuntia. Voit myös yhdistää kaksi kaiutinta keskenään TWS-toiminnolla ja muodostaa täydellisen Stereo Surround-äänen, joka täyttää koko huoneen.Kaiuttimen halkaisija on 12,2 cm, korkeus 6,2 cm ja paino 400 g.

Toinen malli on kestävärakenteinen, vedenkestävä ja kelluva bluetooth-kaiutin, joka sopii sekä sisä- että ulkokäyttöön. Musiikin suoratoisto onnistuu esim. tablettitietokoneelta, kannettavalta tietokoneelta tai matkapuhelimesta. Ominaisuuksina on myös kaiutinpuhelin vastaa/hylkää -toiminnolla. Kaiuttimen halkaisija on 9,4 cm, korkeus 4 cm ja paino 165 g.

Molempien kaiuttimien toimintasäde on noin 10 metriä ja niiden lataus tapahtuu mukana tulevilla USB-johdoilla.