Fixus tiedotteet2019-05-27T14:36:11+03:00

Ajankohtaista

Syksyn sulkapäivät

Sulkapäivät pyyhkijänsulat

Pyyhkijänsulat kannattaa vaihtaa vähintään kerran vuodessa tai viimeistään silloin kun näkyvyys heikentyy oleellisesti. Kun sulat jättävät tuulilasiin raitaa tai kalvoa tai pomppivat lasilla kuivuuttaan, on vaihdon aika. Mikäli pyyhkijän kumi on jo rispaantunut tai irti kokonaan, sulat on syytä vaihtaa välittömästi suurempien vahinkojen välttämiseksi. Jos ajokilometrejä kertyy paljon, esim. yli 40 000 km vuodessa, on hyvä suositus  vaihtaa sulat aina keväisin ja syksyisin.

Tervetuloa sulkakaupoille Fixus-liikkeisiin kautta maan!

Syksyn sulkapäivät:

Pe 30.8.2019 Mäkiosat Oy, Kärsämäki, Sulkapäivä ja uuden myymälälaajennuksen avajaiset
To 5.9.2019 Fixus Kitee
Pe 6.9.2019 Fixus Joensuu
Ma 16.9.2019 Virtasen Moottori, Salo
To 19.9.2019 Ylöjärven Autovaraosa Oy
Pe 20.9.2019 Tammer Diesel Oy, Jämsä
To 26.9.2019 Ilmari Mäkinen Oy, Pori
Pe 27.9.2019 Kokemäen Varaosa Oy
La 28.9.2019 Fixus Somero
Ke 2.10.2019 Jyväskylän Varaosakeskus Oy
To 3.10.2019 Fixus Mikkeli
Pe 4.10.2019 Fixus Lahti, Sulka- ja valopäivä
To 10.10.2019 Varaosatalo Vitikainen, Varkaus
Pe 11.10.2019 Automestarit Oy, Savonlinna
To 17.10.2019 Kouvolan Automaalit T.Keränen, Kotka
Pe 18.10.2019 Mikaduo Oy Auto-Pro, Kouvola
Pe 25.10.2019 Järviseudun Varaosa Oy, Alajärvi
To 31.10.2019 Fixus Lappeenranta
Pe 1.11.2019 Kiveriön Auto-Osa Oy, Lahti
Pe 8.11.2019 Mikaduo Oy Auto-Pro, Kuusankoski

Wunder-Baum uutuus – Fiber Can!

Tyylikäs ja huomaamaton ilmanraikastin, jonka voi sijoittaa lähes minne tahansa. Fiber Canin tuoksut kestävät jopa 60 päivää.

Varaosavalikoimamme on vahvistunut Denson tuotteilla!

DENSO Corporation on maailmanlaajuisesti toimiva autonosien valmistaja, jonka pääkonttori on Kariyassa, Japanissa.

Vuonna 2016 Densolla oli Japanissa, Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa/Oseaniassa yhteensä 189 tytäryhtiötä ja 151 775 työntekijää. Yhtiö laajentaa edelleen tuotantoaan maailmanlaajuisesti perustamalla tuotantolaitoksia Intiaan, Meksikoon ja Indonesiaan vastatakseen tuotteidensa kysyntään ympäri maailmaa.

Yhtiö kehittää ja valmistaa monenlaisia autonosia, kuten bensiini- ja dieselmoottorin osia, hybridiajoneuvojen osia, ilmastointilaitteita, kojetauluja, turvatyynyjärjestelmiä, törmäystunnistimia ja sytytystulppia. Tällä hetkellä Denso on maailman toiseksi suurin autonosien toimittaja.

Valikoimamme kattaa tällä hetkellä ruiskutussuuttimia, ilmastoinnin kompressoreita, ilmastoinnin painekytkimiä, lauhduttimia, lämmityslaitteen puhallinmoottoreita, latureita, startteja, happitunnistimia, pakokaasun lämpötilatunnistimia ja hehkutulppia. Valikoimaa kehitetään tarpeiden ja toiveiden mukaan.

MOOG-ohjauksen osat ovat nyt tuotevalikoimassamme

Olemme täydentäneet tuotevalikoimaamme laadukkailla Moog-ohjauksen osilla. Euroopassa valmistettujen Moogin ohjauksen ja alustan osien tuotevalikoima on markkinoiden kattavin. Moog laajentaa valikoimaansa sadoilla tuotteilla vuosittain. Jokainen osa suunnitellaan ja testataan täydellisen suorituskyvyn ja erinomaisen kestävyyden varmistamiseksi. Moog tarjoaa vain ja ainoastaan OE-vaatimukset täyttävää laatua.

Uusi Hybrid Core Technology yhdistää hiilikuituvahvistetun kuulakehän ja induktiolämpökäsitellyn kuulatapin, joita käytetään pallonivelissä, tukivarsissa, raidetangoissa ja raidetangon päissä. Moog käyttää tuotteissaan lämpökäsittelyä, koska sillä on useita etuja, esimerkiksi kuulatapin parempi kestävyys. Se myös vähentää vääntymää, joka aiheutuu kuormituksesta kuulatapin metallissa ja vahvistaa sen pintaa kuormitetuilla alueilla. Tämä kaikki pidentää tuotteen käyttöikää. Tuotantokapasiteetin laajentamiseksi Moog on myös avannut uuden tehtaan Barcelonassa.

Uusia takapyyhkijänsulkia Championilta

Uusi multi-kiinnitteinen takapyyhkijänsulkavalikoima on nyt saatavana. Valikoima sisältää yhteensä 11 erilaista takasulkaa yli 540 eri automalliin (6 eripituista muovikuorista plastic-sulkaa ja 5 eri pituista rungotonta aero-mallia). Blister-pakkaukset sisältävät erilaisia adaptereita, jotka on helppo asentaa sulkaan paikalleen. Pakkausten takapuolella on selkeät kuvalliset ohjeet jokaisen adapterin asentamiseen.

Onhan siinä Avainlippu?

Fixus-ketjun palveluille on myönnetty Avainlippu-tunnus. Käyttämällä Fixus-ketjun palveluita tuet suomalaista yrittäjyyttä, ja kaikki Fixus-ketjun palveluiden tuottamat verotulot jäävät Suomeen!

Uutta: K27 tuulilasit

Tuulilasit valmistaa yksi maailman johtavista tuulilasivalmistajista, joka toimii alkuperäisvalmistajana mm. Audille, Fordille, Hondalle ja Nissanille. K27-tuulilasien valmistaja on toimittanut autolaseja yli 140 maahan jo 30 vuoden ajan, ja tällä hetkellä sillä on käytössään seitsemän tuotantolaitosta, joiden yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on peräti 20 miljoonaa yksikköä.

Iskunvaimentimet kuntoon renkaanvaihdon yhteydessä

Miten iskunvaimentimet toimivat?

Iskunvaimentimet pitävät auton pyörät kiinni tiessä, jolloin autoa on turvallista ajaa ja jarruttaa. Ilman iskunvaimentimia kierrejouset puristuisivat kasaan auton osuessa töyssyyn ja jouset jatkaisivat ponnahtelua, kunnes liike-energia olisi kulunut loppuun. Iskunvaimennin säätelee jousen ponnahdusta, rajoittaa heilahdusta tehokkaasti, säätää jousen palautusta takaisin alkuperäiseen pituuteensa sekä pitää auton vakaana ja turvallisesti kiinni tiessä.

Vaikka vain yksi auton iskunvaimentimista olisi kulunut, pysäytysmatka 50 km/h:n nopeudella saattaa pidentyä jopa kahdella metrillä. Suosittelemme iskunvaimentimien tarkastamista 20 000 km:n välein ja vaihtamista 80 000 km:n välein. Iskunvaimentimet tulee aina vaihtaa pareittain.

Mistä tietää, että iskunvaimentimet ovat kuluneet?

Iskunvaimentimet kuluvat vähitellen ajan myötä, joten voi olla vaikea tietää, milloin ne pitää vaihtaa. Jos autossa huomataan seuraavia merkkejä, se pitäisi viedä korjaamolle tarkastettavaksi:

  • Keula laskee jarrutettaessa normaalia enemmän
  • Auto puoltaa ajaessa
  • Auto tuntuu epävakaalta kaarteissa
  • Renkaat ovat kuluneet epätasaisesti
  • Auto huojuu sivutuulessa
  • Ratissa tuntuu tärinää
  • Auto hyppää töyssyihin ajettaessa
  • Iskunvaimentimista vuotaa öljyä

KYB on yksi maailman suurimmista autoteollisuuden OEM-iskunvaimentimien valmistajista. Niinpä monissa autoissa eri puolilla maailmaa on jo tuotantolinjalta lähtiessä vakioasennuksena KYB:n iskunvaimentimet. KYB:n jälkimarkkinoiden iskunvaimentimet valmistetaan samoilla tehtailla ja tekniikoilla kuin alkuperäiset osat.

Asenna autoosi KYB-iskunvaimentimet ja varmistu huippulaadusta!

Osta nyt, maksa myöhemmin Fixus Laskulla!

Juuri nyt saat 60 päivää korotonta maksuaikaa valitessasi maksutavaksi osamaksun. Kampanja on voimassa toukokuun loppuun asti Fixus-korjaamoissa ja myymälöissä. Kampanja ei koske verkkokauppaa. Lue lisää täältä!

KYB-kotisivut nyt suomenkielellä

KYB:in suomenkieliset kotisivut on nyt julkaistu osoitteessa www.kyb-europe.com/suomi. Uusilta verkkosivuilta löytyy monia tukityökaluja asentajien, jälleenmyyjien ja kuluttajien käyttöön. Sivut ovat helppokäyttöiset ja ne on täysin optimoitu mobiililaitteille. KYB on yksi maailman suurimmista autoteollisuuden OEM-iskunvaimentimien valmistajista.

KYB:n jälkimarkkinoiden iskunvaimentimet valmistetaan samoilla tehtailla ja tekniikoilla kuin alkuperäiset osat. Vuosien asiantuntemus hydrauliikasta on auttanut KYB:iä saavuttamaan alan johtoaseman iskunvaimentimien tuotannossa, integroiduissa autonhallintajärjestelmissä sekä jousitusmoduulien tuotannossa ja kehityksessä. Siitä kertoo yhtiön tunnuslause ”Our Precision, Your Advantage”.

Euroopassa KYB valmistaa myös kattavan valikoiman kierrejousia ja toimittaa markkinoiden johtavia jousituksen kiinnikkeitä ja suojakumeja.

DEFA:n kiinteästi autoon asennettavat MultiCharger-akkulaturit uudistuvat

Uusi MultiCharger Flex -laturi on kooltaan pienempi kuin muut vastaavat laturit, ja sen joustavat liitäntäkaapelit tekevät asennuksen helpommaksi. Akkulaturi pidentää akun elinikää pitämällä akun täynnä ja varmistaa moottorin käynnistymisen lämpötilasta riippumatta.

Nyt ovat saatavilla myös MultiCharger Flex -akkulaturisarjat, jotka sopivat täydellisesti autoihin, joissa ei ole DEFA:n autolämpöjärjestelmää. Sarjat soveltuvat näin erinomaisesti esimerkiksi autoihin, joissa on polttoainekäyttöinen lisälämmitin.

MultiCharger 5 A 1205 Flex

25 % enemmän tehoa, vaatii 51 % vähemmän tilaa moottoritilassa. Suunniteltu asennettavaksi moottoritilaan DEFA-lämmitysjärjestelmän yhteyteen.
Tuotenumero D450016. Tuote korvaa MultiCharger 1204:n, tuotenro D450020.

MultiCharger 5 A 1205R Flex

Releellä, ajastinkelloasennuksiin. 67 % enemmän tehoa, vaatii 35 % vähemmän tilaa moottoritilassa. Joustavien kaapeleiden ja releen ansiosta sopii DEFA-lämmitysjärjestelmällä varustetuille ajoneuvoille. Asennusaika lyhenee huomattavasti.
Tuotenumero D450015. Tuote korvaa MultiCharger 1203:n, tuotenro D450009.

MultiCharger 10 A 1210 Flex

Vaatii 89 % vähemmän tilaa moottoritilassa. Sopii erityisesti ylläpito-lataukseen ajoneuvoille, joissa on suuri akkukapasiteetti. Soveltuu erinomaisesti käytettäväksi paikoissa, joissa latausaika on kiinteällä kellolla rajoitettu.
Tuotenumero D450017. Tuote korvaa MultiCharger 1210:n, tuotenro D450011.

 

Akkulaturisarjat

ChargerKit 5 A 1205 Flex

Sisältää MultiCharger 1205 Flex -laturin, 2,5 m MiniPlug Xtreme -verkko-liitäntäjohdon ja 1,5 m MiniPlug-kojepistorasian. Täydellinen paketti kaikille polttoainekäyttöisellä lämmittimellä varustetuille ajoneuvoille.
Tuotenumero D450034. Tuote korvaa ChargerKit 1204:n, tuotenro D450030.

ChargerKit 10 A 1210 Flex

Sisältää MultiCharger 1210 Flex -laturin, 2,5 m MiniPlug Xtreme -verkko-liitäntäjohdon ja 1,5 m MiniPlug-kojepistorasian. Täydellinen akkulaturisarja autoille, joissa sähkönkulutus on suuri ja akku halutaan ladata nopeasti täyteen. Soveltuu erinomaisesti käytettäväksi paikoissa, joissa latausaika on kiinteällä kellolla rajoitettu.
Tuotenumero D450033. Tuote korvaa ChargerKit 1210:n, tuotenro D450032.

Uutuus: mikrokuituliinat

Valikoimamme laajenee kahdella uudella yleellisellä mikrokuituliinalla. Mikrokuitukangas poistaa pinnoilta lian puhdistaen tehokkaasti ja pehmeä satiinireuna suojaa naarmuilta. Liinoissa on 2 pintaa: pitkäkuituinen puoli on erittäin imukykyinen ja sopii hyvin pesemiseen, lyhytkuituinen kiillotusaineen ja vahajäämien poistamiseen sekä kiillotukseen. Loistelias ja viimeistelty ilme autollesi!

Kaksi eri kokoa:
38 x 45 cm
50 x 80 cm

Moottori-lehti testasi Hankookin kesärengasuutuuden Ventus S1 evo³:n

Moottori-lehti pääsi koeajamaan ensimmäisten joukossa Hankookin uuden lippulaivamallin Ventus S1 Evo 3:n (K127). Lue Moottorin ensitunnelmat kokonaisuudessaan täältä!

Tutustu myös uudistuneeseen ACC-vannemallistoon 2019 ja osallistu samalla Moottori-lehden kilpailuun, jossa voit voittaa sarjan ACC-vanteita omaan autoosi.

Fixus on Veikkausliigan uusi yhteistyökumppani!

Veikkausliiga on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen Suomen johtavan autovaraosa-, lisävaruste- ja huoltopalveluketju Fixuksen kanssa.

Veikkausliiga saa tulevalla kaudella yhteistyökumppanikseen Fixuksen, joka on Suomen kattavin autovaraosia ja lisävarusteita sekä huoltopalveluita tarjoava ketju. Veikkausliigan toimitusjohtaja Timo Marjamaa näkee Veikkausliigan ja Fixuksen yhteistyökumppanuuden olevan erinomainen kokonaisuus molemmille osapuolille.
– Olemme erittäin tyytyväisiä aloittaessamme monipuolisen yhteistyön toimialansa johtavan brändin kanssa. Yhteistyö Fixuksen kokoisen toimijan kanssa väkevöittää entisestään Veikkausliigan profiilia merkittävien ja valtakunnallisten brändien yhteistyökumppanina, Marjamaa tiivistää.

Koivunen Oy:n toimitusjohtaja Markus Lyyrtö on Fixuksen puolesta innoissaan yhteistyökumppanuudesta Veikkausliigan kanssa.
– Yhteistyö Veikkausliigan kanssa luo meille mahdollisuuksia muun muassa Fixus-ketjun tunnettuuden kasvattamiseen ja ketjun kattavuuden esiin tuomiseen, onhan jalkapallo lisenssipelaajien määrällä mitattuna Suomen suosituin laji ja myös liigaverkosto kattaa koko Suomen – aivan kuten Fixus-ketjun palveluverkosto, Lyyrtö kommentoi.

Fixus-ketjua hallinnoivan Koivunen Oy:n toimitusjohtaja Markus Lyyrtö ja Veikkausliigan toimitusjohtaja Timo Marjamaa ovat tyytyväisiä uuteen yhteistyösopimukseen.

Veikkausliiga on suomalaisen jalkapallon miesten pääsarja ja pääsarjan järjestävä organisaatio. Veikkausliigan muodostavat ja sitä hallinnoivat Veikkausliigassa pelaavat kaksitoista eri puolilta Suomea tulevaa seuraa. Veikkausliigan tehtävä on seurojen ja niiden toimintaedellytysten kehittäminen sekä sarjan markkinointi Veikkausliigan aidon ja avoimen arvopohjan mukaisesti.

Lindholm kauden toiseen voittoon Joensuun SM-rallissa

Kuva: Taneli Niinimäki

Edellisen SM-rallin Kouvolassa Ruotsin MM-rallin takia väliin jättänyt GRX-tiimin kaksikko Emil Lindholm ja Mikael Korhonen ajoi SM1-luokassa kauden toisen ykköstilansa Joensuun Itärallissa. Fixus-ketjun tukema Lindholm johti rallin yleiskilpailua vielä viimeiselle yleisö-EK:lle asti, mutta Toyota Yaris WRC:a ajanut Japanin Takamoto Katsuta nousi päätöserikoiskokeella vain 0,8 sekunnin erolla rallin yleiskilpailun ykköseksi.

– Mukava oli ajaa maaliin. Lumisade oli paikoin todella sakeaa ja tiet lumen peitossa. Meille on tärkeämpää ajaa oman luokan voitto, siksi en lähtenyt reilua johtoamme riskeeraamaan. Näin jälkikäteen kun eroksi jäi vain tuo 0,8 sekuntia niin ehkäpä sittenkin olisi tuon verran pitänyt puristaa. Mutta hyvä näin. Ei ole häpeä hävitä tehtaan WRC-autolle. Meiltä hieno kisa, Lindholm muistutti maalissa.

Lindholm piti sakeassa lumisateessa pään kylmänä ja ei tehnyt virheitä.

– Tiellä oli paljon lunta, johon jokaisen auton jälkeen puhdistui ajouraa. Ehkäpä etuvetoautokokemuksestani oli tänään hyötyä. Pystyin ajamaan lumiurassa hyvin.

Lindholmille talvikausi oli kaiken kaikkiaan menestyksekäs: kolmesta rallista SM1-luokan voitot molemmista SM-ralleista ja Ruotsin MM-rallista WRC2-luokan toinen sija.

– Pitää kiittää GRX-tiimiämme, Printsportin huoltoa sekä Volkswagenia hyvästä ja nopeasta autosta että Micheliniä luotettavista ja pitävistä renkaista. Myös rallijärjestäjälle tänään iso kiitos hienosta reitistä. Itärallin EK2 oli minulle tähänastisen ajajaurani paras kokemus ralliauton ratissa. Olipas hieno rallitie, Lindholm hymyili maalissa.

Ralli SM-sarja jää reilun kahden kuukauden mittaiselle kevättauolle. Sarja jatkuu toukokuun 24.-25. päivä Riihimäki-rallilla. Kauden aikana SM-pisteistä kilpaillaan kaikkiaan seitsemässä osakilpailussa. Sarja päättyy syyskuun lopulla Salon ja Turun seuduilla ajettavaan SM-osakilpailuun.

SM1-luokan lopputulokset; SM Itäralli, Joensuu:

1. Emil Lindholm – Mikael Korhonen Volkswagen Polo GTI R5 52:16,7
2. Juha Salo – Topi Luhtinen Skoda Fabia R5 + 50,8
3. Jari Ketomaa – Henri Arpiainen Ford Fiesta R5 + 54,7­
4. Teemu Asunmaa – Jani Salo Skoda Fabia R5 + 49,4

Epävirallinen SM-tilanne (SM1) 3/7 osakilpailua:

1. Teemu Asunmaa 62
2. Emil Lindholm 59
3. Juha Salo 56