Loading...

Fixus-ketjulle on myönnetty Avainlippu

fixus avainlippu suomalaista palvelua

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Fixus-ketjulle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus sekä Suomessa toimiva johto, ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

– Kotimaisuutta ja kotimaista työtä on aina arvostettu Fixus-ketjussa sekä ketjun toimintaa hallinnoivassa Koivunen Oy:ssä. Haluamme tuoda Fixus-ketjun palvelun kotimaisuuden entistä paremmin kuluttajien tietoisuuteen. Avainlippu on tähän erinomainen väline, kertoo Fixuksen ketju- ja markkinointipäällikkö Tuomo Koukkari.

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus yrityspäättäjien keskuudessa on 92 prosenttia. Suomalaisista suurin osa (71 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista kuluttajille ja asiakkaille. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Reetta Mentu kertoo.

2018-03-22T08:28:42+00:00